Det sveitsiske Swisspacer ble grunnlagt for 25 år siden, og har utviklet seg til en drivkraft og innovasjonsleder.
Begrepet «varm kant» var ment å understreke den forbedrede varmeisolasjonen disse avstandsstykkene i plast ga sammenlignet med konvensjonelle avstandsstykker i metall. Den varme kanten har siden blitt godt etablert i byggebransjen, skriver glassonline.com.
Nytt utseende og logo
For å markere selskapets jubileum fremstår den nye Swisspacer-logoen frisk og selvsikker.
– De to vertikale linjene som rammer inn logoen vår og det nye fargevalget, er mer enn bare grafiske elementer, sier Eunike Heil, Lead Brand Management hos Swisspacer.
– De er enkle og likevel tydelige, og fremhever posisjonen og verdiskapningen til avstandsstengene våre – i hulrommet mellom rutene utgjør de forskjellen mellom varmt og kaldt, mellom innendørs og utendørs.
Logoen og fargevalget visualiserer samtidig selskapets mangefasetterte natur og tilknytning til Saint-Gobain Group.
Logoen ble offisielt presentert på jubileumsfeiringer på stedene Gliwice i Polen og Kreuzlingen i Sveits.
Fokuserer på bærekraft
Selskapet vil ta med seg sitt engasjement for bærekraft videre inn i fremtiden.
– Det å redusere energiforbruket er tross alt vår kjernevirksomhet, sier salgs-og markedssjef Sarah Sattler.
– Vi er en av få produsenter av spacere som kan gi en miljøproduktdeklarasjon (EPD) for alle bredder, noe som gjør Swisspacer til den klare standarden i vår bransje når det gjelder karbonavtrykk.