Swisspacer feirer 25-år

Det sveitsiske Swisspacer ble grunnlagt for 25 år siden, og har utviklet seg til en drivkraft og innovasjonsleder.

Begrepet «varm kant» var ment å understreke den forbedrede varmeisolasjonen disse avstandsstykkene i plast ga sammenlignet med konvensjonelle avstandsstykker i metall. Den varme kanten har siden blitt godt etablert i byggebransjen, skriver glassonline.com.

Nytt utseende og logo

For å markere selskapets jubileum fremstår den nye Swisspacer-logoen frisk og selvsikker.

– De to vertikale linjene som rammer inn logoen vår og det nye fargevalget, er mer enn bare grafiske elementer, sier Eunike Heil, Lead Brand Management hos Swisspacer.

– De er enkle og likevel tydelige, og fremhever posisjonen og verdiskapningen til avstandsstengene våre – i hulrommet mellom rutene utgjør de forskjellen mellom varmt og kaldt, mellom innendørs og utendørs.

Logoen og fargevalget visualiserer samtidig selskapets mangefasetterte natur og tilknytning til Saint-Gobain Group.

Logoen ble offisielt presentert på jubileumsfeiringer på stedene Gliwice i Polen og Kreuzlingen i Sveits.

Fokuserer på bærekraft

Selskapet vil ta med seg sitt engasjement for bærekraft videre inn i fremtiden.

– Det å redusere energiforbruket er tross alt vår kjernevirksomhet, sier salgs-og markedssjef Sarah Sattler.

– Vi er en av få produsenter av spacere som kan gi en miljøproduktdeklarasjon (EPD) for alle bredder, noe som gjør Swisspacer til den klare standarden i vår bransje når det gjelder karbonavtrykk.

Siste innlegg

Foto av vakuumglass

Vakuumglass ble årets produkt

AGC Glass Europes Fineo vakuumglass har blitt kåret til «Product of the Year 2023» under «Façade 2023 Design and Engineering Awards» i England. Den årlige...