Swisspacer feirer 25-år

Det sveitsiske Swisspacer ble grunnlagt for 25 år siden, og har utviklet seg til en drivkraft og innovasjonsleder.

Begrepet «varm kant» var ment å understreke den forbedrede varmeisolasjonen disse avstandsstykkene i plast ga sammenlignet med konvensjonelle avstandsstykker i metall. Den varme kanten har siden blitt godt etablert i byggebransjen, skriver glassonline.com.

Nytt utseende og logo

For å markere selskapets jubileum fremstår den nye Swisspacer-logoen frisk og selvsikker.

– De to vertikale linjene som rammer inn logoen vår og det nye fargevalget, er mer enn bare grafiske elementer, sier Eunike Heil, Lead Brand Management hos Swisspacer.

– De er enkle og likevel tydelige, og fremhever posisjonen og verdiskapningen til avstandsstengene våre – i hulrommet mellom rutene utgjør de forskjellen mellom varmt og kaldt, mellom innendørs og utendørs.

Logoen og fargevalget visualiserer samtidig selskapets mangefasetterte natur og tilknytning til Saint-Gobain Group.

Logoen ble offisielt presentert på jubileumsfeiringer på stedene Gliwice i Polen og Kreuzlingen i Sveits.

Fokuserer på bærekraft

Selskapet vil ta med seg sitt engasjement for bærekraft videre inn i fremtiden.

– Det å redusere energiforbruket er tross alt vår kjernevirksomhet, sier salgs-og markedssjef Sarah Sattler.

– Vi er en av få produsenter av spacere som kan gi en miljøproduktdeklarasjon (EPD) for alle bredder, noe som gjør Swisspacer til den klare standarden i vår bransje når det gjelder karbonavtrykk.

Siste innlegg

Foto av nye Skimuseet

Glass og furu i nye Skimuseet

I forbindelse med 100-års jubileet for Skimuseet i Holmenkollen har inngangspartiet fått en ny del tegnet av arkitektfirmaet Snøhetta. Ved å demontere en del av...