Sto Norge og StoCretec Flooring slår seg sammen

Sto konsernet har fram til nå hatt to selskaper i Norge, Sto Cretec Flooring og Sto Norge. Ved nyttår ble selskapene slått sammen til et felles selskap – Sto Norge AS.

– Vi samler alt i ett selskap for å gi best mulig service til våre kunder, sier Country Manager i Sto Norge, Hans Arntzen, i en pressemelding.

Foto av Hans Arntzen
Country Manager i Sto Norge, Hans Arntzen. Foto: Sto Norge

– Det blir nå enda tydeligere hvem kunden forholder seg til. Vi kan nå tilby produkter og tjenester på kryss av forretningsområdene våre, sier Arntzen.

– Vi ser jo at det er helt åpenbare synergier og fordeler vi kan hente ut når vi slår oss sammen, sier Erik Grønner, tidligere daglig leder i StoCretec Flooring, fra nyttår med ansvar for betongrehabilitering og flooring i Sto Norge og på et nordisk nivå.

Sikrer posisjonen

Både Sto Norge og StoCretec Flooring har vært markedsledende innenfor sine forretningsområder, henhodsvis isolerte fasadesystemer og industrigulv.

– Når vi nå slår oss sammen får vi en svært sterk posisjon i markedet, sier Arntzen.

Grønner skyter inn at det nye Sto Norge nå vil bli en komplett leverandør innenfor flere markedsområder slik som innemiljøer med god design, parkeringshus og uteområder, med flere.

– Det er mange åpenbare områder hvor vi kan bli en mer komplett og attraktiv leverandør for våre kunder som ett selskap, sier Grønner.

– Og dette skal vi bygge på, sier Arntzen.

– Selskapet skal ansette flere medarbeidere allerede i 2022 og vi skal styrke markedsposisjonen vår enda mer. Vi satser, og vi skal vokse betraktelig omsetningsmessig, fortsetter han.

Tilstedeværelse flere steder I tillegg til å samle organisasjonen under ett navn, samler også Sto Norge seg i et nybygg. Bygget, som er under konstruksjon på Langhus like utenfor Oslo skal stå ferdig sommeren 2022.

– Her samler vi alle ressursene i selskapet på et sted. Her kan vi tilby kunder bedre opplæring i våre produkter, samt et bedre show room hvor vi kan vise våre produkter. I kombinasjon med dette kan vi nå tilby bedre kurs og opplæring av kunder samt at vi har styrket organisasjonen med StoDesign og ansatt egen Arkitekt som kan visualisere prosjekter og gi rådgivning til kunder, sier Arntzen.

Samtidig utvider selskapet sin lokale tilstedeværelse i form av flere Sto Centre.

– Vi har allerede StoCenter etablert i Oslo, Stavanger, Bergen, Trondheim og vil nå også åpne i Fredrikstad og Kristiansand. Jo nærmere vi er på kundene våre, jo bedre, sier Arntzen.

I tillegg til dette har vi også salgskontorer i Vestfold/Telemark og Ålesund, vi jobber også med etablering i Nord-Norge som vil lanseres i løpet av 2022.

«Vi er sikre på at kombinasjonen med en komplett organisasjon som tilbyr produkter og tjenester til våre primære målgrupper vil gjøre oss i stand til å bevare vår markedsleder posisjon og samtidig sikre fremtidig vekst, avslutter Arntzen.

Siste innlegg

Foto av Paviljong Brekstad

Paviljong Brekstad

Mellom Trondheimsfjorden i øst og norskehavet i vest har en gammel bunker gjennomgått en total forvandling. I stedet for å rette kanoner ut mot...